Nicoleta Scarlat, mi-a plăcut un titlu care făcea referire la Eisberg – „Salata face bine la afaceri”. Cum se reflectă acest titlu în realitatea Eisberg?
Chiar face. Fără să apelăm la cercetătorii britanici am observat că toți cei ce folosesc salata de la Eisberg
sunt antreprenori de succes sau, mai bine zis, au mai mult succes decât alții. Reflecția este în cifra de
afaceri care tot crește.
Ce înseamnă piața convenience din România pentru Eisberg și cum ați evoluat voi?
Nu avem un studiu pentru piața de convenience legume-fructe, nici nu știm dacă ar putea fi relevant la
actualul consum – știm însă că, deși piața este mică, este în continuă creștere. Și crește sustenabil.
Cine este publicul Eisberg și care sunt cerințele și preferințele partenerilor voștri retaileri, respectiv ale < strong>celor din industria ospitalității?
Trebuie să explicăm și nuanțăm puțin termenii „consumator”, „retailer”, „ospitalitate”.
Mai întâi, în îndelungata noastră experiență cu consumatorul de salată din România am observat că toți
cei care o consumă se împart în convinși și constrânși. Convinșii sunt cei ce știu că o dietă echilibrată le
aduce beneficii pe termen lung. Constrânșii sunt cei care ajung, puțin forțați (de starea de sănătate, de
pildă), să se bucure de aceleași beneficii.
Retailerul dorește produse ce aduc beneficii clienților lui, iar salatele sunt un magnet ce atrage prin
prospețime, calitate, disponibilitate, convenabilitate, etc. Dacă mergi la raftul de legume-fructe și vezi
coșul celor ce cumpără salate, vei vedea că gama de produse din coș este pe un trend ce ține de
sănătate, dietă echilibrată, fitness ș.a.m.d. Industria ospitalității – ei, asta este o provocare.
Salata este o frunză, este departe de a avea gustul unui fruct exotic dar, cu puțin ajutor, cu puțin
dressing, cu un ingredient interesant pus peste se transformă într-o masă delicioasă. Iar asta cam
lipsește în industria ospitalității de la noi. Se știe că un restaurant bun se cunoaște după salate și acum
vă las pe voi să vă amințiți care a fost cea mai bună salată pe care ați mâncat-o în ultima vreme. Dacă nu
vă amintiți să știți că există - dar rar.
O curiozitate: materia prima pentru salatele Eisberg din ce tari provine?
Pentru aprovizionare urmărim temperatura pe glob. De pildă, pe timp de iarnă cumpărăm din Spania,
Grecia, Italia - în cazuri extreme cumpărăm din Maroc, Egipt sau chiar SUA. Pe timp de vară luăm salate
din Ungaria, Polonia, Germania, etc. România pune umărul la ceea ce poate produce conform climei și
solului. Spre exemplu, luăm salate primăvara și toamna, dar cumpărăm celelalte legume pe care piața le
oferă.
Producătorul Eisberg operează cu unul dintre cele mai exigente standarde. Este vorba de cel al Consorțiului Britanic pentru Comerț. Ce înseamnă acest standard pentru actualii, dar și pentru viitorii voștri parteneri de business ?
Siguranță. Nu știu ce aș putea spune mai mult.
Kitul Smothie Green Drink de la Eisberg a fost premiat la Anuga Taste Innovation Show. Este acest kit cea mai bună recomandare pentru cei care doresc să ofere servicii detox clienților lor, sau Eisberg mai are și alte recomandări?
Cred că este una dintre cele mai bune recomandări. Noi am desenat punga cu o singură sugestie de
consum, însă variațiunile pe temă pot fi multiple și chiar mult mai gustoase!
V-ați alăturat, anul acesta, partenerilor Termalia - eveniment business & networking dedicat industriei ospitalității, eveniment în cadrul carui veți avea și doi invitați speciali, Chef Jacob Hausmann și Cristian Mărgărit - două figuri emblematice în materie de gastronomie și nutriție sănătoasă. Poți să ne dezvălui - pe jumătate - ce surpriză pregătește Eisberg alături de aceștia?
La Eisberg nu prea e loc de surprize, pentru că tot ceea ce promite, primești, așa că „salată cu gust” am
zis, salată cu gust veți primi!
Interviu realizat de Isabela Vasile, Founder Termalia, owner Rouge Media